duminică, 31 octombrie 2010

Plan de 5 zile pentru prevenirea si combaterea stresului

Dr. Julien Melgosa recomanda in cartea Fǎrǎ stres (editura Viata si Sanatate, Bucuresti, 2000) un plan de 5 zile care include toate dimensiunile umane pentru obtinerea unor rezultate durabile. Cuvantul cheie pentru un nou stil de viata este refacere:

Relaxare
Exercitiu
Familie / alte persoane
Apa
Calm
Element vital - alimentatia
Respiratie
Element vital - gandirea

Intrebari cheie pentru un nou stil de viata


Relaxare

Am practicat astazi relaxarea?
Cum ma simt cand o practic?
Am realizat-o corect?


Exercitiu

Am facut cantitatea necesara?
Pot sa mentin ritmul indicat?
Cum ma simt inainte? Dar dupa aceea?


Familie / alte persoane

Ce influenta au ceilalti asupra stresului meu?
Cine sunt cei care ma ajuta sa obtin o stare sufleteasca pozitiva?
Ce pot face pentru a-mi echilibra relatiile personale si a ma elibera de stresul pe care comunicarea cu unele persoane mi-l produce?


Apa
Am facut astazi un dus?
Am baut suficienta apa intre mese?


Calm
Am incercat sa gasesc un loc linistit pentru a practica relaxarea si meditatia?


Element vital - alimentatia
Consum zilnic cereale integrale?
Consum o cantitate suficienta de legume, verdeturi, zarzavaturi si fructe?
Am mancat incet, mestecand bine alimentele?
Cum afecteaza deprinderile mele de mancare si bautura bunastarea mea generala si nivelul meu de stres?


Respiratie
Am practicat-o astazi?
Cum ma simt in timp ce fac exercitii de respiratie?
Respir corect?


Element vital - gandirea
Mi-am controlat gandurile negative?
Cum pot sa-mi imbunatetesc tehnica gandirii pozitive?
Mi-a ajutat cu ceva meditatia?


Ziua /Gandul zilei
1. Sunt stapan pe comportarea mea?
2. Sunt stapan pe gandurile mele?
3. Reactiile celorlalti depind si de mine!
4. Fara stres sunt mai sanatos!
5. Am sa privesc viitorul cu speranta!

Pentru a descoperi care sunt faptele, imprejurarile si persoanele care va streseaza, este recomandat, cel putin pentru o perioada de timp, sa tineti un registru pentru a nota si a analiza cauzele care va provoaca o atitudine negativa.

Model de registru

Data:
Ora:
Gandirea:
Emotia care apare:
Imprejurarea in care survine:
Evaluarea atitudinii:

Recomandari zilnice

1. Incepeti bine ziua: exercitii in aer liber, dus, gandire pozitiva, mic dejun sanatos si complet: cereale cu lapte de soia, paine prajita, fructe proaspete, iaurt!

2. La lucru
- Planificati-va ziua!
- Respectati "Intalnirea la fiecare ora cu mine insumi"
- Vorbiti cu optimism! Repetati gandul zilei si zambiti!
- Cautati sa aveti preocupari constructive si sa nu va simtiti frustrati daca ati facut o greseala! Considerati aceasta experienta ca pe o provocare si o buna ocazie de a fi creativi si a va depasi limitele!
- Dedicati 2 minute de exercitii respiratorii de mai multe ori in timpul zilei!
- Beti apa curata din belsug!
- Mancati sanatos si cu moderatie! Mestecati bine alimentele si asezati-va la masa cu un sentiment debucurie si multumire!
3. Acasa - Mentineti ordinea si curatenia in casa!
- Cititi si aprofundati lecturile care va plac!
- Faceti treburile casnice, nu ca o obligatie, ci ca o forma de destindere!
- Dedicati timp familiei dvs.!
- Faceti p lista de cheltuieli care sa includa cheltuielile fixe si cele de intretinere a locuintei, hrana, transport, haine, cheltuielile trimestriale si anuale etc. Vedeti ce va mai ramane si faceti planuri din timp pentru vacanta
- Amintiti-va de "Intalnirea cu mine insumi"
- Cinati putin, devreme si in liniste!


4. De unul singur
- Practicati in mod corect relaxarea!
-Acordati-va timp pentru meditatie!
- Observati cum zilnic incepeti sa castigati controlul asupra dvs. si asupra stresului!


5. Repetitie finala zilnica
- Notati in registru pentru a descoperi ce anume va provoaca stres!
- Notati situatiile care v-au adus liniste!
- Nu uitati de
cuvantul cheie (refacere) pentru a descoperi un alt stil de viata!

© Prof. formator Virginia - Smǎrǎndiţa Brǎescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

*NOU*: GALERIE VIDEO - SCOALA "INVATATOR N. PASLARU" CASIN

PROIECTE CARE NE PLAC SI LE SUSTINEM

sigur.info-internet mai sigur pentru copii
Let’s Do It, Romania!